Toerist - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Christina Rijssen - WaarBenJij.nu Toerist - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Christina Rijssen - WaarBenJij.nu

Toerist

Blijf op de hoogte en volg Christina

05 September 2012 | Spanje, Barcelona

Hola,
Hier is toerist Christina weer.
Ik kom jullie als 1 van de laatste keren op de hoogte brengen van wat ik zoal gedaan heb de afgelopen dagen.
Ik heb er zo mijn reden voor dat ik dit zo graag met jullie deel. Deze reden zal ik ook met jullie delen. Ik ben namelijk trots op mezelf! Trots dat ik toch best wel veel van Barcelona heb gezien.
Waar ik vorig jaar in Bulgarije met Ammer niet verder kwam dan zwembad, strand en de stad, (wat overigens een heerlijke vakantie was) heb ik nu in 3 weken tijd la playa maar weinig gezien. Ik verkoos cultuur snuiven boven het strand. Dat ik dat nog eens zou zeggen... !
Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik ook wel aan Magda te danken heb dat ik meer gezien heb dan de bedoeling was. Ik bedoel, mijn lijstje bestond uit Parc Guell en de Sagrada. Die heb ik inmiddels af kunnen vinken! Maar Magda had het helemaal anders aangepakt. Zij is van het serieuze toeristenwerk. Zo heeft ze een overzicht van welke bezienswaardigheden bij welk metrostation zijn en kan zij moeiteloos de kaart lezen. En dat is echt een must. En aangezien Magda niet alleen op pad wil, houd ik haar gezelschap en in ruil daarvoor loodst zij mij langs gebouwen waarvan ik het bestaan niet eens wist.
Maar eerst terug naar zondag en Montjuïc, met Floor. Want dat was mijn laatst geplande trip eigenlijk.
Met de gondel naar boven, met een prachtig uitzicht over Barcelona. Mooi! De gondelrit duurde overigens niet lang, van mij had dit langer gemogen!
Boven aangekomen. Wat een mooi uitzicht! We slenterden wat rond, aten een appel op een plekje met wederom dat prachtige uitzicht, slenterden verder, dronken een watertje op een mooi terras op een nog mooier plekje en slenterden nog wat verder. Zoals jullie misschien wel op de foto's kunnen zien, was het nogal bewolkt die dag. Voor Barcelona begrippen was 't fris. Dus toen we maximaal uitgeslenterd waren en het mooie uitzicht volledig in ons hadden opgenomen, gingen we terug. Een vinkje bij Montjuïc!
Voor maandag had ik het strand op mijn planning staan. Uit school eerst een drankje doen met Floor bij Diamante en door naar 't strand! Heerlijk! Handdoekje neerleggen en chillen maar! Heerlijk een paar uurtjes weg liggen dromen...
Voor dinsdag stond er een vol program te wachten. Magda had maandag laten zien wat ze nog wou bezichtigen en met de woorden 'we can do together' liet ik me overhalen voor een laatste dagje sight seeing.
Uit school eerst nog even met Floor op pad voor een kaart en daarna een drankje. Inmiddels ons vaste ritueel. Daarna gingen Magda en ik als eerste naar halte Arc de Triomf. Zoals de naam al zegt, is de Arc daar te bewonderen. Maar er is meer. Palau De Justicia, Palau de la Música Catalana, een Catedral en een Meseu de la Xocolata. Gelukkig is Magda wel tevreden met enkel het bezichtigen van de prachtige architectuur en hoeft ze niet overal naar binnen. En ik zet haar netjes overal voor, zodat ik een foto van haar en het betreffende gebouw kan maken. Ze zit tot vandaag al op 597 foto's..
Door naar station Gloriès. Daar staat een megagebouw, een hotel of een appartementencomplex, dat ben ik vergeten. Hoe dan ook, persoonlijk vind ik het lelijk. Alleen 's avonds met alle lichtjes is t wel mooi. En herkenbaar. Hoppa, op de foto en door! Hierna wandelden we naar weer een Palau of iets dergelijks en dat was dan ook gelijk de laatste. Fijn! Want al vind ik het best oke om dingen te zien, nu was ik het ook wel zat.
Op naar mi casa, om moe maar ook voldaan op bed te ploffen!

  • 06 September 2012 - 19:19

    Geke:

    Blijft leuk om alles te lezen (en nog een keer te lezen en nog een keer ;) xx

  • 06 September 2012 - 19:19

    Geke:

    Blijft leuk om alles te lezen (en nog een keer te lezen en nog een keer ;) xx

  • 06 September 2012 - 19:19

    Geke:

    Blijft leuk om alles te lezen (en nog een keer te lezen en nog een keer ;) xx

  • 06 September 2012 - 19:19

    Geke:

    Hahahahahaha zelfs de reacties gaan in drievoud!

  • 06 September 2012 - 21:51

    Christina Van Rijssen:

    Hihi, idd, dat doe je goed. :-) Zo heb ik ook nog wat te lezen!

  • 08 September 2012 - 21:41

    Bianca:

    Hi meis,

    Je mag zeker trots op jezelf zijn!in je uppie naar spanje. je diet ervaringen op die niemand meer van je afneemt.echt top.super ook dat je jouw verhalen met ons deelt.

    Liefs bianc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Taalreis

Een taalcursus Spaans in Barcelona!

Recente Reisverslagen:

09 September 2012

Home Sweet Home

06 September 2012

Woensdag Verhuisdag

05 September 2012

Toerist

01 September 2012

Mijn Week, Poging 2.

29 Augustus 2012

Laat me jullie iets vertellen over...
Christina

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 10706

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 08 September 2012

Backpacken met StudyTravel

19 Augustus 2012 - 08 September 2012

Taalreis

Landen bezocht: