Laat me jullie iets vertellen over... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Christina Rijssen - WaarBenJij.nu Laat me jullie iets vertellen over... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Christina Rijssen - WaarBenJij.nu

Laat me jullie iets vertellen over...

Blijf op de hoogte en volg Christina

29 Augustus 2012 | Spanje, Barcelona

.. over mijn gastgezin, over de plek waar ik tijdelijk woon, over hoe ik hier leef.
Zoals ik al eerder verteld heb, bestaat mijn gastgezin uit Margarita, een mevrouw van 70 jaar en haar hond Charly.
Ik zal van beide een korte beschrijving geven.
Margarita:
~ kletst veel (maar dan ook echt heel veeeeeel)
~ smeert bijna iedere ochtend ont-zet-tend veel Nutella op haar geroosterde broodje. (Zelfs Jeroen z'n hoeveelheid valt hierbij in t niet! )
~ is aan de drugs. ( zo noemt ze haar dagelijkse portie medicijnen)
~ kookt goed, ik heb niks te klagen. Iedere ochtend cornflakes met melk, 2 geroosterde broodjes en n sapje en iedere avond gezond eten en fruit. En zelfs al 3 x vis gegeten. En nee, dit betekent niet dat ik 't nu lust, dit betekent dat ik zo beleefd ben gewoon te eten wat de pot schaft. Zo hoort 't.
~ kan slecht tegen de 'calor'.
~ kijkt heel graag naar oude series of films (romantica!)
~ wil dat ik naar Montserrat ga. Ze heeft dit pas 427 x tegen me gezegd. En zelfs nu ze weet dat ik daar nu dus ècht geen tijd meer voor heb (het is een dagvullend program) blijft ze erover doorgaan... -zucht-
~ heeft Charly de onaangename gewoonte van 'schooien' aangeleerd. Ravi en Jimmie zijn heilig vergeleken bij hem!
~ gaat in de ochtend graag naar La Playa.
~ dient als gastgezin, omdat ze anders alleen maar huilde om haar overleden man. Dit wou ze niet meer, dus besloot ze dat dit een goede oplossing is!
~ doet alle was gewoon lekker bij elkaar. Wit, zwart, bont; het kan allemaal!

Dan Charly.
~ hij schooit als de beste. Heeft hier ook een speciaal trucje voor. En dat trucje blijft strikt geheim voor Ravi en Jimmie.
~ blaft veel. Vooral als hij de lift hoort of als er iemand binnen komt.
~ krijgt altijd een koekje wanneer er iemand binnen komt. De regel 'meerdere personen, meerdere koekjes' geldt hier.
~ heeft 24/7 zijn tuigje aan. Andere honden hebben n halsband, hij een tuigje. R & J ook, maar dan alleen met wandelen.
~ heeft ook een naamplaatje aan zijn tuigje hangen.
~ kan ook slecht tegen de 'calor'.
~ is DOL op watermeloen. En op de rest wat wij eten.
~ heeft 2 knuffels met beide de naam 'Nino'.
~ heeft z'n eigen stoel. Waar ik nu op zit. Hij ligt voor me op de grond en vindt volgens mij dat we van plek moeten ruilen..

Verder :
~ ligt het appartement aan een best drukke éénrichtingsweg
~ zitten we 4 hoog
~ is er een lift (gelukkig!!!)
~ heeft het appartement een piepkleine badkamer en keuken
~ heb ik een mooie ruime slaapkamer
~ is haar eigen slaapkamer 'muy grande'
~ staat er een televisie uit het jaar 1878
~ is er een waslijn, waar je de was extra goed op moet hangen, want als het naar beneden valt, ben je het kwijt
~ is er deze week net een nieuwe koelkast aangeschaft. Na 37 jaar trouwe dienst heeft de oude het loodje gelegd.

En dan mijn dagindeling:
~ om 8.00 - 8.15 uur staat het ontbijt klaar
~ om 8.45 uur moet ik mezelf verontschuldigen en van tafel ( ze praat echt veel) om mn tanden te poetsen en mn schoolzooi te pakken
~ om 9.00 uur loop ik richting metro en bel ik met Jeroen
~ rond 9.07 uur kom ik bij de metro aan
~ ik moet dan hoogstens 4 minuten wachten op de metro en vervolgens bij de 8 ste halte uitstappen
~ nog een paar minuten lopen en ik arriveer op school.

School is prima, maar het is en blijft niet geheel mijn ding. Zelfdiscipline ontbreekt nog wel eens en dat maakt het niet makkelijk de taal onder de knie te krijgen. Begrijpen doe ik het steeds iets beter, maar het spreken vind ik lastig. Maar goed, er is al wel een basis gelegd en in Nederland ga ik zeker verder.

Het avondeten is hier laat. Rond 21.00 uur en dat is dan nog vroeg. Maar door het heerlijke klimaat valt daar goed aan te wennen.

Ik had aan het begin van deze 3 weken niet verwacht dit nog te gaan zeggen, maar.. ik ga Barcelona missen.
Het naar school slenteren, op de metro wachten, gezellig wat drinken met Floor, zelf dingen ondernemen.
Het ongedwongen leven.

~goed leven~
door Christina

  • 02 September 2012 - 21:58

    Je Vriendje:

    Nice schat! Nog maar 6 nachtjes dus geniet er nog ff van.. kuss

  • 03 September 2012 - 19:21

    Christina Van Rijssen:

    Nog maar 5!!

  • 03 September 2012 - 19:21

    Christina Van Rijssen:

    Nog maar 5!!

  • 03 September 2012 - 21:30

    Anne Marije:

    Wat een tof douchegordijn!!! Ziet er leuk uit meid!! Fijn dat je een leuk mens in huis hebt en een hondje! Dan zijn (de jongens) goed opgeleid☺

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Taalreis

Een taalcursus Spaans in Barcelona!

Recente Reisverslagen:

09 September 2012

Home Sweet Home

06 September 2012

Woensdag Verhuisdag

05 September 2012

Toerist

01 September 2012

Mijn Week, Poging 2.

29 Augustus 2012

Laat me jullie iets vertellen over...
Christina

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 10732

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 08 September 2012

Backpacken met StudyTravel

19 Augustus 2012 - 08 September 2012

Taalreis

Landen bezocht: